JOSHUA COLEMAN

 

Nice!
Great!
Good!
좋아요! / 와우
 
Fantastic!
Excellent!
Perfect!
Brilliant!
Amazing!
Superb!
Cool!
Awesome!
믿을 수 없어! / 완벽해! / 최고!
 
I like / love your ~ 
당신의 ~가 좋아 

That's a stunning ~ 
너무 매력적인 ~구나

That's a pretty ~ 
그것은 귀여운 ~구나
 
good-looking 
근사하네요

pretty / cute 
귀엽다

beautiful 
아름다워요

handsome 
미남이네

sexy / hot 
섹시하네
 
I like the way you think.
나는 니가 생각하는 방식이 좋아.

Exactly.
바로 그거죠
 
That's right.
맞습니다.
 
You're right.
당신이 말하는대로구나.
 
You did it!
훌륭해!
 
Good job!
잘했어요.
 
You're getting better.
점점 좋아지고 있어
 
You're improving.
발전하고 있구나.
 
You really worked hard.
잘 노력했군요.
 
You are very good at drawing.
그림 그리기를 잘하는구나.
 
How smart!
현명해!
 
Good thinking.
좋은 생각이야.
 
You are different.
당신은 특별합니다.
 
You've never looked more attractive.
이보다 더 멋진 사람은 없다.
 
I enjoy spending time with you.
당신과 보내는 시간이 즐겁습니다.
 
You're the most handsome man I've ever met.
당신은 내가 만난 남자 중 가장 멋져요
 
You did a wonderful job!
훌륭하게 일을 했군요!
 
I must congratulate on your sales figure.
나는 당신의 판매 성과를 축하해야 합니다.


Thanks to your exceptional performance.
당신의 뛰어난 능률에 감사합니다.
 
This is really well done.
잘 해냈어요.
 
Hot
섹시하다

stunning
말로 표현할 수 없을 정도로 아름답다

You've got beautiful eyes.
그대는 아름다운 눈을 가지고 있구나

I love your hair today.
오늘 너 헤어스타일 맘에 듣다.

You're gorgeous.
너무 예뻐.

You are in good shape.
스타일이 좋아요.

That's a nice mobile phone.
그 휴대전화 멋지네요.

You look fantastic in that dress!
그 드레스를 입은 당신이 환상적으로 보입니다!

That's a pretty bag you have there.
귀여운 백을 가지고 있구나.

The earrings look good on you.
그 귀걸이 어울리는군요.

You really know how to dress.
옷 입는 센스가 좋구나! 

You are really tender.
당신은 정말 상냥하네요.

You're very thoughtful.
매우 사려 깊네요.

You are kind to other people.
당신은 다른 사람에개 친절한 사람이군요.

I find you very attractive.
당신은 아주 매력적이야.

I enjoy spending time with you.
당신과 함께 있으면 너무 즐겁습니다.

I love your positive attitude.
당신의 긍정적인 태도를 좋아해요.

I can see your inner beauty.
내면의 아름다움이 보여요.

You look amazing.
멋져요

You can sing!
노래를 잘하는구나. 

You have a beautiful handwriting.
글솜씨가 아름다워요. 

You'll have good reflexes.
운동신경이 좋네요. 

You've got the gift.
당신은 재능이 있군요. 

You are always on top of things.
당신은 항상 전체적으로 상황을 파악하고 있군요. 

Great! Way to go!
굉장하다! 이대로 진행하자! 

We'll go with this! Good job.
이것으로 추진합시다! 잘했어요.

This is really well done.
이것은 정말 잘 되었습니다.


I'm proud of your achievements.
당신의 업적을 자랑스럽게 생각합니다. 

I knew you could do it!
너라면 할 수 있다고 생각했어. 

You are perfect just the way you are.
너는 있는 그대로가 완벽해요.

Your smile is million dollars.
너의 미소는 최고야. 

Time flies quickly when I'm with you.
그대와는 시간이 순식간에 지나버린다. 

You're the most beautiful woman I've ever met.
당신은 내가 만난 여자 중 가장 아름답습니다.

You're too kind!
당신은 정말 친절합니다

You're good at making people happy!
You're good at making people pleased!
당신은 사람들을 행복하게 만드는데 능숙합니다!

That's a nice shirt.
좋은 셔츠네요.

You look great in that hat.
그 모자 잘 어울려요.

My daughter is a beautiful, beautiful girl. She is absolutely gorgeous!
제 딸은 아름다운 소녀입니다. 그녀는 절대적으로 화려하다!

What a beautiful day to go hiking!
아주 좋은 하이킹 날씨네요.

It's so wonderful to finally meet you.
겨우 당신을 만나서 기쁩니다.

Hi, gorgeous!
안녕, 여전히 예쁘네요

You look fantastic!
환상적으로 보입니다!

She is an awesome singer.
그녀는 훌륭한 가수입니다.

You did an awesome job on that project.
그 프로젝트에서 당신은 대단한 일을 완수했어요.

The movie was totally awesome.
그 영화는 정말 훌륭했습니다.

Hey, that party last night was lit! Why did not you come?
어젯밤 파티는 정말 즐거웠어. 왜 오지 않았어?

That's a stunning dress you're wearing.
멋진 드레스네요.

I was meaning to say - that's a cool tie.
말하려고 생각했습니다만, 멋진 넥타이네요.

That's some suit.
멋진 정장군요.

That's a cute hair-do. 
머리 귀엽네요.

I like how your hair is done.
헤어스타일이 좋은느낌이네요.

I did not know you were so tall.
네가 너무 키가 큰 줄 몰랐어

Did you lose weight?
체중이 줄었습니까?

That was quick.
재빨랐어요

Hats off to you.
경의를 표합니다.

I was very impressed with your work.
작품에 감명을 받았습니다.

I really enjoyed your speech.
연설을 흥미롭게 들었습니다.


I really liked your painting.
나는 당신의 그림을 정말로 좋아했습니다.

I saw your blog entry. It was really interesting.
블로그 기사를 읽었습니다. 굉장히 재미있었습니다.

That's the way!
그렇게 하는거야!

Good work!
Good for you!
That's really nice.
잘했어요!

Nothing can stop you now.
아무것도 당신을 막을 수 없습니다.

I like your outfit! 
너의 패션을 좋아해!

You have good taste! 
센스 좋다!

I like the color of your eyes 
아름다운 눈색깔이네

You've got a great smile 
좋은 미소야

You are reliable.
의지가 되네요!

You are so sweet.
매우 상냥하네요.

Clever! 
영리하네요! 

You made my day.
좋은 하루 감사합니다. 

It could not be better! 
더 이상 없을 정도로 대단하네! 최고야!

You have a good memory! 
당신은 기억력이 좋네요!

I like it!
좋아!

That's incredible! 
참 놀랍군!

You're a legend!
당신은 대단하다

You're star! 
당신은 대단하다

You have a scene of humor. 
당신은 유머감각을 가진 사람입니다.
 
That's really really great. 
엄청 대단하네 
 
You have a great attitude towards life! 
당신은 인생에 대한 훌륭한 태도를 가지고 있습니다!

I love the way you express yourself! 
당신의 표현력은 대단해!

Right on! 
좋아요!

Posted by 말총머리
,